Новости

Web F5

Над 100 наставници од основните училишта го завршија првиот дел од обуката за медиумска писменост

Повеќе од 100 наставници од основните училишта од целата држава на 12 и 13 мај 2022 учествуваа на првата обука за наставници-обучувачи за медиумска писменост, што ја организираа МИМ и ИРЕКС во соработка со  Бирото за развој на образованието и Министерството за образование и наука, како дел од Проектот на УСАИД за медиумска писменост „Младите размислуваат“.   Обуката за наставници-обучувачи ја водеа 25 предавачи-експерти за медиумска писменост кои работат како наставници, новинари и советници во Бирото за развој на образованието. Учесниците на обуката се запознаа со концептот „Учиме да распознаваме“, со методолошките пристапи и различни содржини поврзани со медиумската писменост, како што се промените во медиумската сфера, дезинформации, проверка на информации, анализа на медиумска содржина, говор на омраза, и конструирање претстави преку медиумите. Вториот дел од обуката ќе се одржи кон крајот на август 2022, при што низ практични активности наставниците ќе добијат конкретни знаења и вештини за имплементирање на медиумската писменост во наставните содржини. Почнувајќи од наставната 2022/2023 година наставниците-обучувачи ќе имаат можност да спроведуваат обуки за своите колеги-наставници со цел да ги запознаат со медиумската писменост, методите на поучување, како и планирање, организација и реализација на наставата со вклучување на концептите на медиумска писменост и критичко размислување. За наставниците-обучувачи ќе бидат обезбедени и различни материјали  што треба да им помогнат во планирање, подготовка и спроведување на часовите преку вклучување пристапи и методи во наставата поврзани со медиумската писменост и со поттикнување критичко размислување кај учениците. Обуката на наставниците е во насока на тековните планови на БРО, МОН и на Проектот „Младите размислуваат“ со цел воведување на медиумската писменост во наставните програми за основно образование. Проектот „Младите размислуваат“ е финансиран од Агенцијата за меѓународен развој на САД (УСАИД), а го спроведуваат ИРЕКС во соработка со локалните партнери - Македонскиот институт за медиуми (МИМ), Институтот за комуникациски студии (ИКС) и Младинскиот образовен форум (МОФ).
Се чита за 1 мин.
3maj 2022 2

Соопштение од МИМ по повод 3-ти мај, Светскиот ден на слободата на медиумите

Македонскиот институт за медиуми им го честита Светскиот ден на слободата на медиумите на сите новинари и редакции кои и изминатата година, и покрај вонредните услови за работа, продолжија неуморно да работат и секојдневно да ги информираат граѓаните применувајќи ги највисоките професионални и етички стандарди и грижејќи се тие да добијат квалитетна и проверена информација. На 3-ти Мај го одбележуваме денот кога медиумската заедница и сите граѓани треба да бидат особено гласни и настојчиви во барањето повеќе слобода, поголеми права, подобра безбедност и услови за работа на новинарите, бидејќи тоа се неопходни предуслови за квалитетно извршување на новинарската работа и практикување на слободата на изразување. Новинарството е јавно добро и за него треба да се грижат сите - властите, политичарите, државните институции, граѓанското општество, академската заедница и сите граѓани. Впрочем, пандемијата со ковид-19 најилустративно ни покажа дека точната и проверена информација може буквално да спаси живот.   Без професионални новинарство и слободни медиуми не може да има  демократијата, мир, просперитет и развој на ниту едно  општество! За жал, оваа благородна професија во глобални рамки се соочува со невидени предизвици и проблеми, кои го доведуваат под знак прашање нејзиниот опстанок во буквална смисла на зборот. Последниот извештај на УНЕСКО што ги детектира светските трендови во поглед на слободата на изразување и развојот на медиумите укажува токму на таа опасност и предупредува дека во изминатите 5 години, 85% од светската популација се соочува со пад на слободата на медиумите во сопствената земја. На оваа листа сега се наоѓаат и високо развиени држави со долга демократска традиција и слободни медиуми.    Најголемите предизвици се детектираат во областите безбедност на новинарите, вклучително и нивната онлајн безбедност, кадешто под најголем ризик се новинарките, потоа слободата на изразување и медиумските слободи, кадешто се опфатени законите, правилата и прописите што се однесуваат или влијаат врз оваа сфера, како и економската одржливост на медиумите, која како резултат на огромното влијание на социјалните мрежи врз пазарот на огласување, од корен ги промени бизнис моделите и начинот на финансирање на медиумите.  Овие глобални предизвици се евидентно присутни и во нашата медиумска средина. За жал, мора да констатираме дека нашето општество, а пред сè политичките елити, како креатори на политиките во оваа сфера, на медиумите и на новинарството сè уште гледаат како на алатки за освојување и одржување на власта, наместо да им дозволат да ја извршуваат својата природна улога - да бидат инструмент за еманципација на граѓаните и поттик на демократскиот и економскиот развој на општеството. Потребен е, не само декларативен, туку проактивен и суштински ангажман на сите релевантни чинители за да се адресираат бројните проблеми, но и да се постават приоритети за долгорочен развој на медиумската сфера. Неопходни се натпартиски, транспарентни, инклузивни и модерни медиумски политики што ќе ги земат предвид новите трендови и стандарди на европско ниво во оваа сфера, како и спецификите на нашиот медиумски пазар. Македонскиот институт за медиуми се приклучува кон меѓународното одбележување на Светскиот ден на слободата на медиумите од страна на УНЕСКО под мотото  „Новинарството под дигитална опсада“, со кое повикува на поголема заштита на слободата на изразување, безбедноста на новинарите, пристапот до информации и заштитата на приватноста во дигиталната ера.
Се чита за 2 мин.
Nis21 Cover

Доделени новинарските награди „НИКОЛА МЛАДЕНОВ 2021“

Новинарката Ирена Каревска ја доби наградата за Најдобра истражувачка сторија на годинешниот конкурс за новинарските награди „Никола Младенов 2021“, за истражувањето на случајот со набавката на софтвер за автоматско казнување на сообраќајни прекршоци од страна на поранешниот секретар на Владата, Драги Рашковски, објавено во емисијата „360 степени“ на Алсат-М телевизија. Преку серијал од 10 прилози спакувани во модерен телевизиски продукт, авторката умешно го води читателот низ истражувачкиот процес во кој континуирано обелоденува нови, скандалозни информации, со кои демонстрира темелно новинарско истражување поткрепено со факти, докази и изјави од релевантни извори и соговорници. Притоа користи едноставен, разбирлив и оригинален израз, но и храброст, одлучност и упорност во намерата случајот да добие институционална разрешница, што претставува  важен критериум во оценувањето на квалитетот на сториите. Пофалница за истакнат новинарски ангажман во категоријата Најдобра истражувачка сторија му беше доделена на новинарот Влатко Стојановски за серијалот текстови на тема „Офшор-компании“, објавени на интернет-платформата на СКУП Македонија. Во рамки на серијалот од 3 истражувачки стории, авторот демонстрира темелно новинарско истражување низ кое многу умешно ги разработува, категоризира и анализира сите правни субјекти во чија сопственичка структура се јавуваат други фирми регистрирани во таканаречени офшор-зони, а открива и информации за лицата кои се поврзани со нив или стојат зад нив, за нивните дејства и активности. Новинарката Катерина Топалова ја доби наградата за Најиновативен новинарски производ за мултимедијалната сторија „Од партиска крава до златна кокошка“ објавена на интернет-платформата „Само прашај“. Низ оваа куса, динамична и креативна новинарска приказна, авторката на оригинален начин успева на јавноста да ѝ го претстави и актуелизира проблемот со милионските суми кои државната компанија ЕСМ  редовно ги троши за изнајмување машини за ископување јаглен и јеловина. Иновативниот и креативниот пристап во оваа новинарска анализа и мини истражување на тема од висок јавен интерес се состои во тоа што е раскажана на “Green screen” со помош на графика и 3Д-анимација. Наградата за Најдобра репортерска фотографија ја доби фоторепортерот Игор Бансколиев, за фотографијата на тема „Херојот од Дељардовце“, објавена во дневниот весник „Нова Македонија“. Фотографијата доловува момент од справувањето со огнената стихија во близина на скопското село Дељадровце, за време на пожарите што се случија минатата година.  „Херојот“ на оваа слика, со кантичка вода, полугол се пробива низ чадот во обид да го изгасне огинот на пругата кај Дељадровце. Авторот Бансколиев преку оваа фотографија на најсликовит начин го претставува поединецот во борбата со огнената стихија, притоа демонстрирајќи креативност, висок естетски израз и чувство за композиција. На годинешниот конкурс пристигнаа: 29 стории обработени низ 88 текстови и видео-прилози, во категоријата Најдобра истражувачка сторија; 13 стории во категоријата Најиновативен новинарски производ; 15 фотографии во категоријата Најдобра репортерска фотографија. Наградите за најдобра истражувачка сторија МИМ ги доделува традиционално од 2001 година, а од 2013 година, наградата го носи името на угледниот новинар и сопственик на неделникот „Фокус“, Никола Младенов.                                                                       Извештајот на жири-комисијата е достапен во прилог. Фото-галеријата од настанот е достапна тука.
Се чита за 1 мин.
Povik Cover Lead Teacher

ЈАВЕН ПОВИК за поднесување пријави за наставници-обучувачи од областа на медиумската писменост

Министерството за образование и наука (МОН) и Бирото за развој на образованието (БРО) во соработка со Проектот на УСАИД за медиумска писменост „Младите размислуваат“ и Македонскиот институт за медиуми објавуваат:    ЈАВЕН ПОВИК за поднесување пријави за наставници-обучувачи од областа на медиумската писменост Ги покануваме сите заинтересирани наставници и наставници-ментори од општинските основни училишта кои ги исполнуваат условите за аплицирање, да се пријават на овој јавен повик во предвидениот рок. Јавниот повик е дел од заедничките активности што МОН и БРО ги спроведуваат заедно со тимот на Проектот на УСАИД за медиумска писменост “Младите размислуваат“, каде една од главните цели е воведување медиумска писменост во наставните програми за основно и за средно образование. Основна цел на проектот е да им овозможи на младите да се стекнат со вештини и свесност за медиумската писменост за да можат критички да им пристапуваат на информациите и да градaт отпорност кон дезинформации, мисинформации, говор на омраза, теории на заговор и други форми на манипулација. Наставниците-обучувачи ќе бидат вклучени во обуки за обучувачи преку кои ќе стекнат знаења и вештини поврзани со медиумската писменост, со критичкото размислување и со основните принципи и методолошки пристапи за поучување на содржините од оваа област. За наставниците-обучувачи ќе бидат обезбедени и различни материјали  што треба да им помогнат во планирање, подготовка и спроведување на часовите преку вклучување пристапи и методи во наставата поврзани со медиумската писменост и со поттикнување критичко размислување кај учениците. Почнувајќи од наставната 2022/2023 година и во текот на следните неколку учебни години, наставниците-обучувачи ќе бидат ангажирани да спроведуваат обуки за своите колеги-наставници со цел да ги запознаат со медиумската писменост, методите на поучување, како и планирање, организација и реализација на наставата со вклучување на концептите на медиумска писменост и критичко размислување. Се предвидува што поголем број наставници да се стекнат со знаења и вештини поврзани со медиумската писменост за да може таа соодветно да се интегрира во различни наставни предмети. Обуките ќе бидат организирани, следени и сертифицирани од страна на проектот на УСАИД за медиумска писменост и Бирото за развој на образованието. Услови за учество на јавниот повик за наставници-обучувачи од областа на медиумската писменост се следните: најмалку пет години работно искуство како наставник; вработен на неопределено работно време; исполнување на професионалните стандарди за наставник или наставник-ментор и претходно искуство со држење обуки на наставници. Пријавата за Повикот може да ја најдете на следниот линк. Пријавата во електронска форма треба да се испрати до Македонскиот институт за медиуми на следната електронска адреса: povici@mim.org.mk , со назнака „Пријава за Повикот за наставници-обучувачи-<име и презиме>“. Сите прашања околу повикот може да се испратат на следната адреса: ivonae@mim.org.mk, не подоцна од 29 март 2022 година. Одговорите на пристигнатите ПРАШАЊА може да ги погледнете ТУКА. Комисијата за избор ќе биде составена од претставници на МОН, БРО и од Проектот на УСАИД за медиумска писменост. Рокот за поднесување на пријавите за наставник-обучувач е до 6 април 2022 година. Секое барање поднесено по овој датум нема да се разгледува и рангира. Повикот на Албански јазик е достапен на следниот линк: THIRRJE PUBLIKE për paraqitjen e aplikacioneve për mësimdhënës-trajnues në fushën e edukimit ***************************************************************************************************** Проектот на УСАИД за медиумска писменост “Младите размислуваат“ е петгодишна програма финансирана од Агенцијата за меѓународен развој на САД (УСАИД) која ја спроведува ИРЕКС во соработка со локалните партнери Македонскиот институт за медиуми (МИМ), Институтот за комуникациски студии (ИКС) и Младинскиот образовен форум (МОФ).  
Се чита за 2 мин.
Anketa

Мапирање на состојбата со „фриленс“ новинарството во Европа

Фриленс новинарството во Европа значително придонесува кон квалитетното новинарство коешто промовира здрави демократии и информирани општества. Меѓутоа, тоа се соочува со многу професионални и индивидуални предизвици.   Европскиот центар за новинарство спроведува анкета со цел да се мапира тековната состојба со фриленс новинарството во Европа, предизвиците со кои тоа се соочува, како и можностите за негово зајакнување. Анкетата може да ја пополните на следниот линк: https://journalismassembly.com/survey?utm_source=multiplier+outreach+campaign&utm_medium=email&utm_campaign=fjasurvey_outreach_multipliers+%28ENG%29  
Се чита за 0 мин.
Panel1502022 2

Едукација, проактивност и доследна примена на (само)регулаторните механизми за успешно справување со дезинформациите и говорот на омраза

Унапредувањето на судската пракса и зајакнувањето на медиумската саморегулација  претставуваат клучен фактор во справувањето со говорот на омраза и дезинформациите во јавната комуникација. Ова е само еден од заклучоците од панел-дискусија „Ефикасноста на законските и саморегулаторните механизми за справување со говорот на омраза и дезинформациите во Северна Македонија“, што ја организираше Македонскиот институт за медиуми. На панел-дискусијата говореа претставници на регулаторни и саморегулаторни тела, како и претставници на медиумската заедница. Тие се осврнаа на актуелната состојба со говорот на омраза и дезинформациите во јавниот дискурс, особено од аспект на трендовите кои ги наметнуваат новите медиуми и друштвените мрежи. Како вовед во дискусијата, МИМ ја презентираше анализата „Регулаторна и саморегулаторна рамка за справување со говорот на омраза и дезинформациите во РСМ“, која претставува преглед на основните правни и саморегулаторни механизми што се однесуваат на овие теми. Емилија Петреска-Камењарова од Агенцијата за аудио и аудиовизуелни медиумски услуги, во своето излагање истакна дека регулаторот секогаш постапува во случаи на говор на омраза во медиумите согласно правилата дефинирани во Водичот за мониторинг на говор на омраза, во кој е преточена праксата на Европскиот суд за човекови права. „Кога треба да констатирате дека одреден медиум е одговорен за ширење или поддршка на говор на омраза вие всушност треба да донесете мерка да ја ограничите слободата на изразување и тоа мора да биде исклучително добро заснована и докажана одлука. Првиот чекор е да се утврди дали воопшто постои говор на омраза, затоа што не сѐ што не нѝ се допаѓа во јавниот дискурс е говор на омраза“, вели Петреска-Камењарова. Медиумите се одговорни за редовно прегледување и брзо отстранување на коментарите на корисниците што се објавуваат под новинарските содржини на веб-страниците или на социјалните мрежи, а коишто содржат говор на омраза и имаат потенцијал да предизвикаат штетни последици во општеството, смета Марина Тунева, директорка на Советот за етика во Медиумите. „Во ниту еден случај медиумите не смеат да дозволат да бидат злоупотребени и да послужат како средство за ширење омраза, упатување повици за обединување на поединци и групи за радикално однесување и постапки кои го загрозуваат јавниот ред и мир во општеството итн.“, истакна Тунева. Согласно членот 10 од Законот за заштита од дискриминација, Комисијата го третира говорот на омраза како вознемирување, чија цел е повреда на достоинството и интегритетот на личноста, посочи Весна Бендевска, членка и доскорешна претседателка на Комисијата. „Во досегашното работење Комисијата постапувала по над 30 предмети кои се однесуваат на вознемирувачки говор, што секогаш е базиран на некоја од дискриминаторските основи наведени во Законот“, вели Бендевска. Таа додава дека зголемен број на случаи на говор на омраза се забележува за време на одредени општествени случувања, како што е „Парадата на гордоста“, или пак за време на изборните кампањи, кога цел на говорот на омраза е политичкото уверување. Драган Секуловски, извршен директор на Здружението на новинарите на Македонија истакна дека иако земјава доцни со судската пракса во однос на говорот омраза, сепак неодамнешната прва пресуда за говор на омраза на „Фејсбук“, изречена во полза на ЗНМ, дава надеж дека полека ќе се воспостави судска праска и за овие дела. „ЗНМ минатата година, во разговори со надлежните судски органи, како и со Министерството за правда, побара воспоставување посебно одделение во Основното јавно обвинителство, составено од обвинители кои ќе бидат обучени и стручни за дела поврзани со говорот на омраза, бидејќи станува збор за многу специфични дела, особено кога се во прашање вербалните онлајн деликти“, додаде Секуловски. Панел-дискусијата се организираше во рамки на регионалниот проект „Отпор кон дезинформации и говор на омраза: Акција на граѓанското општество за реафирмирање на слободата на медиумите и спречување дезинформации и пропаганда за ширење омраза во земјите од Западен Балкан и во Турција“. Проектот се спроведува со поддршка од Европската Унија.
Се чита за 2 мин.
Nagrada NIKOLA MLADENOV 2021 Cover Slika

Новинарски награди „НИКОЛА МЛАДЕНОВ 2021“

Македонскиот институт за медиуми го објавува конкурсот за новинарските награди „Никола Младенов 2021“. Ќе бидат доделени три годишни награди во следните категории: Најдобра истражувачка сторија Најиновативен новинарски производ Најдобра репортерска фотографија На конкурсот може да се пријават сите новинари и фоторепортери кои професионално работат во медиумите или соработуваат како фриленсери со нив. Пријавените материјали треба да бидат објавени во текот на 2021 година во весник, на радио, на телевизија, на информативни интернет-портали или од новински агенции што се регистрирани и работат во нашата земја. Еден автор или група автори може да аплицираат со најмногу 3 различни теми во првите две категории, а секоја тема може да вклучува повеќе поврзани текстови/прилози. Секој фоторепортер може да учествува со најмногу 3 фотографии, кои биле објавени во весник, на интернет-портал или новинска агенција. Како и досега, пријавените материјали ќе ги разгледува комисија од релевантни претставници на медиумската и на јавната сфера. Критериуми за избор А. Наградата за најдобра истражувачка сторија ги поддржува и ги промовира сториите кои: откриваат теми што се значајни за пошироката јавност, а се однесуваат на злоупотреба на моќта и на прекршување на основните човекови права од институциите, на корупција и на организиран криминал; демонстрираат темелно новинарско истражување, поткрепено со факти, докази и со изјави од повеќе релевантни извори и соговорници; ја презентираат темата на разбирлив начин, преку оригинален новинарски стил на изразување; настојуваат да иницираат институционално разрешување на незаконски дејства и на злоупотреби направени од поединци или институции; се придржуваат до етичките и до професионалните стандарди. Б. Наградата за најиновативен новинарски производ ги поттикнува и ги промовира новите форми на новинарско изразување, каде што на креативен и иновативен начин се употребени информациско-комуникациските технологии, со цел сториите да допрат до граѓаните, да ги едуцираат и да ги поттикнат да се ангажираат во решавање важни прашања од јавен интерес. Особено се охрабруваат новинарски производи што: успешно вклучуваат мултимедијални формати и креативни начини на раскажување/изразување (на пример, известување со користење мобилен телефон, вклучување аудио и видеоформати во текстот и сл.); користат нови начини на досег до публиката или до различни сегменти од публиката (до различни возрасни групи, маргинализирани групи итн.); користат нови начини/апликации за интеракција и за вклучување на публиката во изработката на сториите; се придржуваат до етичките и до професионалните стандарди. В. Наградата за најдобра репортерска фотографија ги наградува и ги промовира професионалните фоторепортери кои: пријавиле фотографии што се однесуваат на теми и на настани со новинарска тежина/значење што ја одбележале претходната (2021) година, објавени во медиуми што се регистрирани и работат во нашата земја; демонстрираат исклучителна креативност и естетски израз; не користеле техники на визуелна манипулација при фотографирањето, освен корекција на форматот (crop), корекција на светлина, боја и контраст (основни панел-алатки во Photoshop и LightRoom); доставените фотографии да се во дигитален .jpg формат, со 300 dpi резолуција; минималната резолуција на фотографијата да не е помала од 2.000 пиксели на подолгата страна; содржат информации за метадата; фотографијата мора да е авторско дело на пријавениот кандидат, а еден автор може да испрати најмногу до 3 фотографии. На добитниците на наградите ќе им биде врачен сертификат и парична награда од 40.000 денари, поединечно. Конкурсот е отворен до 7 март 2022. Пријавите треба да се поднесуваат на novinarskinagradi@mim.org.mk со назнака: Пријава за новинарските награди „Никола Младенов 2021“. Пријавата се состои од: Пополнет формулар за соодветната категорија (достапни во прилог) Фотографија (доколку се аплицира за Најдобра репортерска фотографија) За дополнителни информации и прашања, контактирајте нѐ на: 3090 144 или преку е-пошта: novinarskinagradi@mim.org.mk
Се чита за 2 мин.
Photo 1 1 1

Започнува Проектот на УСАИД за медиумска писменост „Младите размислуваат“

Креирање вештини кај младите за критичко размислување, спротивставување на дезинформациите и градење активно и одговорно граѓанство Агенцијата на САД за меѓународен развој (УСАИД), во партнерство со ИРЕКС, Македонскиот институт за медиуми (МИМ), Министерството за образование и наука и Бирото за развој на образованието го започна новиот проект за медиумска писменост „Младите размислуваат“. Овој петгодишен проект ги обединува македонските и меѓународните партнери во работата со младите, со цел развивање на вештините за критичко размислување и критички пристап кон информациите кои им се потребни за да изградат отпорност на дезинформации, со што ќе придонесат за градење активно, одговорно граѓанство водено од емпатија. ИРЕКС ќе работи и со Институтот за комуникациски студии, Младинскиот образовен форум и ново-создаденото младинско советодавно тело „Учиме да распознаваме“ (УРА тим), кое е прво од ваков вид, а чијашто цел е да се погрижи младите во земјата да имаат важна и активна улога во осмислувањето на активностите, кроењето политики и донесувањето одлуки на државно и локално ниво. Амбасадорката Кејт Брнз истакна дека „без разлика на нивниот извор, информациите се моќни само ако луѓето знаат како да ги користат. Оние кои одговорно ги користат информациите ќе ја зајакнат општествената кохезија, ќе бараат добро владеење и управување и ќе преземат иницијатива за подобрување на животот и можностите на нивните семејства и заедници“. Министерката за образование и наука Мила Царовска во своето обраќање нагласи дека новите наставни програми што се реализираат од оваа учебна година треба да помогнат во создавање генерации коишто имаат повеќе знаења и алатки за справување со лажните вести. „Критички освестени граѓани, кои активно учествуваат во јавните дебати влијаат на промените. Тие ги предизвикуваат институциите на поголема транспарентност и отчетност, нешто навистина потребно за прогрес на општеството кое води грижа за секој и за економскиот раст и развој на државата.“ Михајло Лахтов, директор на проектот, истакна дека е од суштинско значење да се работи со младите уште од многу рана фаза, за да им се помогне да развијат вештини и навики што им се потребни за да изградат отпорност на дезинформации. „Проектот за медиумска писменост „Младите размислуваат“ ќе мобилизира стратешки партнерства низ целото општество и ќе се заложи за стекнување медиумска писменост и вештини за критичко пристапување кон информациите во редовните предмети во училиштата и на универзитетите во сите години на образовниот процес, но и преку неформални активности во младински клубови и организации кои ги водат младите и се наменети за нив“, рече Лахтов. Изразувајќи ја својата поддршка за иницијативите за подобрување на квалитетот на образованието, Зеќирија Хасипи, директорот на Бирото за развој на образованието, истакна дека медиумската писменост е застапена во новите наставни програми со цел „да создадеме ученици оспособени критички да размислуваат, анализираат различни форми на изразување и да стекнуваат вештини кои подразбираат медиумска писменост“. Директорката на МИМ Билјана Петковска истакна дека „од клучно значење е наставниците од основното и средното образование да стекнат знаења, вештини и да користат образовни ресурси коишто ќе овозможат системска интеграција на медиумската писменост во образовниот процес“. На младинската дебата во рамки на настанот, пет панелисти кои претставуваат различни групи млади во општеството разговараа за важноста на медиумската писменост во денешниот информативен пејзаж и за интегрирање на таквите вештини и ресурси во училниците за младите да станат уште поактивни чинители во нашето општество. Панелистите се осврнаа на различните начини на кои дезинформациите влијаат врз нивните животи и нивните заедници, како и на можните механизми за борба против овој феномен. Сите учесници истакнаа дека медиумската писменост и вештините за критичко размислување се неопходни за полесно снаоѓање низ информативната средина на 21 век на безбеден и одговорен начин. Покрај ова, ИРЕКС, МИМ, Министерството за образование и наука и Бирото за развој на образованието потпишаа Меморандум за разбирање што ја потврдува соработката и дава јасна насока за системско воведување на вештините и концептите на медиумската писменост и критичкиот пристап кон информациите во наставните програми за основните и средните училишта низ Северна Македонија. ИНФОРМАЦИЈА ЗА УРЕДНИЦИТЕ: Американскиот народ преку УСАИД има инвестирано повеќе од 833 милиони долари во Северна Македонија од 1993 година досега. УСАИД е водечка меѓународна агенција за развој во светот и двигател кој води до развојни постигнувања. Работата на УСАИД ја унапредува националната безбедност и економскиот просперитет на САД, ја отсликува американската великодушност и на земјите со кои соработува им помага на патот до самостоен и стабилен развој. За повеќе информации за работата на УСАИД во Северна Македонија, посетете ја нашата веб-страница https://www.usaid.gov/north-macedonia и следете нѐ на YouTube, Твитер и Фејсбук. Фото-галеријата од настанот е достапна тука.  
Се чита за 2 мин.
St Poseta 11

Студиска посета на новинари и граѓански активисти во Брисел

Македонскиот институт за медиуми, со поддршка од Делегацијата на ЕУ организираше студиска посета во Брисел од осми до единаесетти ноември годинава, во која беа вклучени новинари и граѓански активисти од медиумската сфера. Посетата беше организирана за да помогне во зацврстување на релацииите и градењето синергија меѓу медиумите, граѓанските организации и институциите во справувањето со дезинформациите, како и во насока на промоција на медиумската писменост во земјава. Учесниците имаа можност да разговараат со релевантни претставници на европските институции, како што се Работната група за Западен Балкан во Секторот за стратешки комуникации при Европската служба за надворешнo дејствување (ЕЕАС) и медиумски организации и здруженија со седиште во Брисел. На средбите се дискутираше околу потребата од институционален одговор кон дезинформациите и важноста од градењето партнерства меѓу релевантните чинители, како и за активностите што ги преземаат европските институции во оваа сфера, вклучувајќи ги и односите на ЕУ со приватните компании и платформи како што се Фејсбук, Гугл, Јутјуб и други. Меѓу другото, беше истакната неопходноста од поголема транспарентност и објавување на критериумите што овие социјални мрежи ги користат при отстранување на содржини објавени од корисниците.    На средбите со претставниците на Европската федерација на новинари, УНЕСКО и Европската асоцијација за интересите на гледачите (EAVI) се разговараше околу најновите активности што овие организации ги преземаат со цел зајакнување на соработката меѓу медиумите и граѓанскиот сектор и неопходноста од подобрување на професионализмот во известувањето на медиумите и ефикасното справување со дезинформациите. Соговорниците ја нагласија потребата од создавање нови, креативни пристапи за унапредување на знаењето и вештините на граѓаните со цел тие да можат да ги препознаат и да се справат со  манипулативните содржини, бидеќи   методологиите и технолошките иновации за создавање и ширење на дезинформациите постојано се усовршуваат. Во рамките на престојот во Брисел, групата се сретна  и со амбасадорката Агнеза Руси Поповска и претставници на Мисијата на Република Северна Македонија во ЕУ, на која се разговараше за актуелни теми поврзани со евроинтегративниот процес на нашата земја и информирањето на граѓаните за овие теми.  
Се чита за 1 мин.