Македонскиот институт за медиуми (МИМ) објавува повик за основање медиумски клубови (секции) во основните и средните училишта во државава. Оваа активност се реализира како дел од активностите на Проектот на УСАИД за медиумска писменост „Младите размислуваат“.
Опис на активностите
Медиумските клубови треба да вклучуваат едукативни и практични активности кои ќе се одвиваат во рамки на воннаставните активности. Притоа, учениците ќе учат како да создаваат веродостојни, објективни и проверени медиумски содржини користејќи различни формати, вклучително и текст, видео, поткасти, блогови и фото-новинарство. Учениците, во координација со наставникот ќе имаат можност да предлагаат и да обработуваат теми коишто се поврзани со образовниот процес и училишните активности, но и со културни, забавни, спортски или други теми кои се од интерес на младите. Медиумските клубови треба да се состануваат еднаш во неделата во периодот од октомври 2024 година до крајот на мај 2025 година. Со нив ќе раководи еден наставник од училишниот колектив, кој ќе ја организира работата на клубот. Наставниците ќе добијат прирачник за работа на училишните медиумски клубови, со насоки и практични вежби што ќе можат да ги реализираат во рамки на медиумските клубови.
Програмата ќе ги опфати следните теми:
Новинарството како професија – што значи да се биде новинар (улогата на новинарството, новинарски стандарди, уредувачка политика)
Новинарски жанрови (вест, извештај, интервју)
Медиумска писменост (концепт, елементи, вештини)
Дезинформации и проверка на информациите
Нови медиуми
Креирање медиумски содржини за различни медиумски платформи.
На крајот на училишната година ќе биде објавен конкурс за најдобар медиумски производ подготвен од страна на медиумските клубови од основните и од средните училишта.
Услови за аплицирање
На повикот може да аплицираат средни и основни училишта кои не добиле поддршка преку проектот „Младите размислуваат“ во текот на минатата школска година. Апликацијата треба да ја поднесе наставникот кој ќе раководи со медиумскиот клуб, заедно со одобрување од училиштето (потпис и печат од раководството на училиштето). Апликацијата треба да содржи:
Информации за училиштето и наставникот;
Писмо за мотивација во која се објаснува зошто сакате да основате медиумски клуб во вашето училиште;
Информации за релевантното искуство на наставникот поврзано со областите на медиумите, новинарството, медиумската писменост или други сродни области.
Рокот за аплицирање е до 20.09.2024 (петок) до 23:59 часот.
Сите заинтересирани училишта може да аплицираат на е-адресата: konkursi@mim.org.mk со назнака: Апликација за медиумски клуб – Име на училиштето.
На повикот ќе бидат избрани петнаесет средни и петнаесет основни училишта кои ќе добијат поддршка за основање на медиумски клубови. Училиштата коишто ќе бидат избрани на повикот ќе бидат известени најдоцна до 30 септември (понеделник) 2024 година. За успешно функционирање на медиумски клубови, МИМ ќе организира обука за наставниците-координатори кои ќе раководат со нив.
За сите дополнителни информации и прашања, може да го контактирате Дениз Мемеди, програмски раководител во МИМ, на следната е-адреса: dmemedi@mim.org.mk.
Повикот на албански јазик може да го прочитате на следниот линк - АЛБ (shqip)
Македонскиот институт за медиуми и партнерските организации од проектот „Нашите медиуми“ објавуваат Повик за едногодишна Регионална академија за идни лидери на промени во областа на медиумската писменост и медиумскиот активизам.
Седум медиумски организации од Западен Балкан и Турција подготвија едукативна програма за млади, која треба да им помогне и да ги поттикне да се вклучат во активности поврзани со активизам за слободата на медиумите, со цел поефикасно спротивставување на поларизацијата.
Целта на оваа програма е да создаде сојузници меѓу младите, кои се грижат за иднината на слободните медиуми и за иднината на слободата на изразувањето, и кои сакаат да бидат добро информирани граѓани што ќе се залагаат за промовирање и заштита на основното право на слобода на изразување.
Доколку сте млад активист, претставник на граѓанска организација или движење, активен или иден политичар, новинар, член на академската заедница, влијателен на социјалните медиуми или просветен работник, и сакате да го искористите вашиот глас и влијание за да помогнете во унапредување на медиумските слободи, можете да аплицирате за учество во академијата за идни лидери на промени!
Преку учество на академијата ќе стекнете сеопфатен увид во медиумската средина во вашата земја и во регионот на Западен Балкан и Турција. Ќе дознаете што подразбира медиумското опкружување на денешницата, со кои предизвици се соочуваат медиумите и новинарите и што е потребно за нивно надминување. Ќе имате можност да научите повеќе за трендовите во медиумската и во информациската писменост и на кој начин медиумски писмените граѓани придонесуваат кон унапредување на демократијата и владеењето на правото.
Програмата ќе почне со тродневна обука (камп) во Истанбул, што ќе се одржи од 28 до 31 октомври 2024 година, а во продолжение ќе вклучи и серија онлајн работилници и сесии. Преку програмата ќе имате можност да бидете дел од студиска посета во земја од Европската Унија, и од прва рака да научите за трендовите и предизвиците во областа на медиумите и слободата на изразување со кои медиумските професионалци, експертите и законодавците очекуваат да се соочат во иднина. Преку програмата ќе добиете увид во темите и во областите во кои треба да се работи за да го подготвиме регионот во пресрет на очекуваните трендови. Програмата ќе ве охрабри и ќе ве поддржи при осмислување и реализација на вашите иницијативи насочени кон унапредување на медиумските слободи во земјата.
Академијата ќе почне во октомври 2024 година, а програмата ќе трае 12 месеци.
Учеството во програмата е бесплатно, а сите трошоци ќе бидат покриени од проектните партнери, благодарение на поддршката од Европската Унија во спроведувањето на проектот.
Предност при изборот на учесници ќе имаат високомотивирани поединци, кои учеството на академијата го гледаат како можност за надградба на своето знаење за предизвиците поврзани со медиумските слободи и кои сакаат да придонесат кон нивна заштита и унапредување преку користењето на сопствените платформи на влијание и работа.
Прочитајте повеќе и дознајте како да аплицирате.
Повеќе за Регионалната академија
Регионалната академија има за цел да поттикне група млади луѓе, идни лидери на промени, да ги развијат вештините и способностите за вклучување во медиумски активизам, и да дејствуваат во насока на надминување на разликите и подобро разбирање на областа во која работат.
Оваа програма ќе вклучи 21 учесник, млади луѓе со различни интереси, професии и преокупации, кои се посветени, пред сè, на медиумскиот активизам, но и на други различни области од јавната сфера, а на кои им е потребна медиумска и дигитална писменост во секојдневната работа.
Целта на академијата е да ги обучи младите луѓе, како индивидуалци и како група, на поинаков, иновативен и креативен начин да ги подобрат своите вештини и да научат нови методи и техники на медиумски активизам. На овој начин тие ќе бидат подготвени стекнатото знаење и вештини веднаш да ги применат во секојдневната практика на локално и на регионално ниво, во јавното застапување, при креирање кампањи и почнување иницијативи насочени кон подобрување на состојбата во медиумите во целиот регион.
Програмана Регионалната академија
Академијата ќе опфати повеќе теми – од општи прашања за медиумската индустрија, до конкретни предизвици со кои се соочува слободата на печатот и независното новинарство во регионот. Учесниците ќе го проучуваат развојот на медиумската сфера, истражувајќи ги трендовите во индустријата, законодавството и политиките, со фокус на тоа како овие фактори се поврзани со остварувањето на основните човекови права и колку се усогласени со европските стандарди. Специфичните теми ќе вклучуваат медиумска регулација и саморегулација, улогата на медиумите во различни заедници склони кон конфликти, како и безбедносните предизвици со кои се соочуваат новинарите, вклучително и директни закани од политичките и од економските елити. Академијата, исто така, ќе опфати разни облици на пропаганда, манипулации и продукција на лажни вести од медиумите под контрола на владејачките политички и економски сили.
Програмата ќе ја водат медиумски експерти и експерти за застапување, за кампањи и за стратегиски комуникации, преку симулирање ефективен јавен ангажман и посочување тактики за подигање на свеста за справување со овие проблеми. Со подготовка на следната генерација медиумски активисти со добро разбирање на проблемите и практични вештини за спроведување промени, целта на академијата е да поддржи група лидери способни да ја бранат слободата на медиумите и плурализмот во своите заедници.
За кого е наменета академијата?
Оваа едногодишна програма е наменета за група млади активисти на возраст од 21 до 35 години, кои може да бидат членови на политички партии/движења, претставници на граѓански групи, новинари, влијателни поединци на социјалните медиуми и студенти.
Во текот на една година, 3 (тројца) претставници од Северна Македонија заедно со учесниците од Србија, Косово, Босна и Херцеговина, Албанија, Црна Гора и од Турција, ќе работат на развивање вештини и способности неопходни за медиумски активизам насочен кон намалување на општествената поларизација.
За учество на академијата, кандидатите мора одлично да го познаваат англискиот јазик (говорен и пишан), бидејќи тој ќе биде работен јазик на целата програма.
Со поддржување на оваа разновидна група млади активисти, академијата има за цел да развива моќна мрежа на лидери во областа на медиумската писменост и медиумскиот активизам. Со стекнатото теоретско знаење и практични вештини, учесниците ќе бидат подготвени да ги бранат основните слободи, да се спротивстават на дезинформациите и да го заштитат медиумскиот плурализам во своите земји и во целиот регион.
Што вклучува програмата на академијата?
Регионалната академија вклучува сеопфатна образовна програма, организирана во четири клучни формати:
Тридневна интензивна обука во Истанбул, Турција, 28-31 октомври 2024 година
Три онлајн последователни предавања/работилници, ноември 2024 - јануари 2025 година
Една тематска студиска посета на земјите членки на ЕУ во април или во мај 2025 година
Дизајн и имплементација на една иницијатива во областа на нивниот ангажман – со финансиска поддршка од 600 евра бруто по учесник.
Селекција на кандидатите
Комисијата за избор ќе одбере по 3 (тројца) учесници од секоја земја за учество во едногодишната програма. Ќе бидат избрани вкупно 21 кандидат од сите 7 земји.
Апликациите ќе се оценуваат врз основа на следниве критериуми:
Кандидатите треба да бидат млади на возраст помеѓу 21 и 35 години
Да бидат активни и ангажирани во своите заедници
Да имаат искуство со активизам
Да иницирале проекти што имале општествено влијание
Да учествувале/работеле на јавно застапување и кампањи
Да покажат јасна заинтересираност за стекнување нови знаења и вештини за медиумска писменост и медиумски активизам
Да покажат мултикултурна чувствителност и разбирање на различни гледишта
Да бидат посветени на активно учество во сите фази од програмата
При формирањето на групата учесници, особено внимание ќе се посвети на обезбедување родова застапеност.
Како да аплицирате?
Апликантите треба да ја пополнат апликацијата на Google form најдоцна до 25 август 2024 година.
Новинарот Александар Димитриевски ја доби првата награда за Најдобра истражувачка сторија на годинешниот конкурс за новинарските награди „Никола Младенов 2023“, за сторијата „Од фирма за долна облека до надзор над проект од 1,3 милијарди евра со позајмени експерти“, објавена во емисијата „360 степени“.
Серијалот текстови и видео прилози на авторот Димитриевски открива сериозни нерегуларности во тендерската постапка за избор на надзор врз најголемиот и најскапиот инфраструктурен проект во историјата на земјава - изградбата на автопатите од страна на конзорциумот Бехтел-Енка. Обелоденувајќи ја намерата за местење на тендерот за надзор, којшто треба да биде единствената контрола врз „тајната“ изградба на коридорите 8 и 10 и трошењето на 1,3 милијарди евра јавни пари, новинарот демонстрира исклучителен новинарски ангажман, темелност и систематичност во анализа и проверка на голем број документи и податоци поврзани со спорниот тендер.
Втората награда за Најдобра истражувачка сторија ја доби новинарката Ирена Мулачка за серијалот текстови поврзани со случувањата на Клиниката за онкологија, објавени во неделникот „Фокус“.
Авторката Мулачка, преку серијалот текстови објавува фрапантни податоци за сериозни пропусти и малверзации во лекување на пациентите на Клиниката за онкологија и радиотерапија. Низата стории го стегаат обрачот околу незаконското, неетичко и коруптивно дејствување на дел вработени на Клиниката, што го подигнува општествениот аларм и притисокот врз надлежните институции за преземање порешителни чекори.
Новинарот Мартин Пушевски е добитник на третата награда за Најдобра истражувачка сторија за серијалот текстови за борбата на граѓаните од Струмичката Котлина против отворање на рудникот „Иловица“, објавени на порталот „Дома“.
Серијата текстови за „Иловица“ открива како рудникот стигна на чекор до добивање дозволи за работа, наспроти загриженоста и реакциите на граѓаните и на стручната јавност за штетите што можат да бидат предизвикани врз животната средина во Струмичката Котлина.
Тимот новинарки Сашка Цветковска, Елена Митревска Цуцковска, Маја Јовановска и Ивана Настеска од редакцијата на Истражувачката репортерска лабораторија ја доби наградата за Најиновативен новинарски производ, за истражувачкиот документарен филм „Убиство во Тетово“, емитуван на МТВ1 и на веб-страницата на ИРЛ.
Истражувачкиот документарен филм „Убиство во Тетово“ го редефинира новинарското раскажување и на иновативен начин ги презентира фактите и аргументите што произлегуваат од повеќемесечната истрага на новинарите за причините за една од најголемите несреќи во Македонија, пожарот во модуларната ковид болница во Тетово, во којашто животот го загубија 14 граѓани.
Наградата за Најдобра репортерска фотографија ја доби фоторепортерот Томислав Георгиев за фотографијата „Црква“, објавена во интернет изданието на неделникот „Фокус“.
Пофалници за истакнат новинарски ангажман во категоријата Најдобра истражувачка сторија им беа доделени на новинарките Мирјана Мирчевска Јовановиќ, Славица Филиповска Иванова и Јасмина Јакимова. Додека на редакцијата „Види Вака“ и на новинарката Катерина Топалова им беа доделени пофалници за истакнат новинарски ангажман во категоријата Најиновативен новинарски производ.
На годинешниот конкурс што беше објавен на 31 јануари и траеше до 26 февруари 2024 пристигнаа:
39 стории обработени во 175 текстови/видео прилози во категоријата Најдобра истражувачка сторија
15 теми обработени во 16 текстови/видео прилози во категоријата Најиновативен новинарски производ
21 фотографија во категоријата Најдобра репортерска фотографија.
Наградите за најдобра истражувачка сторија МИМ ги доделува традиционално од 2001 година, а од 2013 година, наградата го носи името на угледниот новинар и сопственик на неделникот „Фокус“, Никола Младенов.
Извештајот на жири-комисијата е достапен во прилог.
Зајакнување на капацитетите на граѓанските организации, на медиумските професионалци и активисти, како и на граѓаните со цел подобро да ги разберат трендовите и предизвиците поврзани со слободата и интегритетот на медиумите на Западен Балкан и Турција, се меѓу главните цели на регионалниот проект „Нашите медиуми“ што ќе се спроведува во следните три години (2023-2025).
На почеток ќе бидат спроведени серија истражувачки активности коишто треба да ги идентификуваат главните трендови, ризици и можности за медиумска одржливост во регионот, како и да мапираат добри практики на медиумски активизам за поддршка на слободата на медиумите и на медиумската и информациската писменост (МИП). Наодите од истражувањето ќе се користат за зајакнување на капацитетите на медиумските организации и на други засегнати страни посветени на справување со предизвиците во медиумскиот сектор.
Професионалниот капацитет на новинарите, медиумите и на медиумските организации ќе се адресира преку серија активности за застапување и ангажирање во рамки на националните коалиции за МИП. Локалните и националните медиуми и другите општествени актери ќе бидат поттикнати да известуваат за родовата нееднаквости во медиумите преку активности поврзани со медиумски активизам. Младите лидери ќе стекнат вештини за справување со штетни политики и ќе се информираат за практики за спротивставување на дискриминацијата и родовите стереотипи, како и за промовирање на родовата еднаквост преку нивната работа. Преку финансиска поддршка на граѓански организации во урбаните и руралните средини, проектот ќе настојува да допре до локалните заедници со цел да се унапредат вештините за МИП на граѓаните, да се промовира слободата и интегритетот на медиумите, но и за справување со поларизацијата што произлегува од пропагандата, говорот на омраза и дезинформациите.
Проектот во бројки
200 претставници на граѓански организации ќе бидат обучени да генерираат ефективни практики за МИП, а најмалку 18 граѓански организации во урбаните и руралните средини во шесте земји ќе бидат поддржани со цел да делуваат на локално ниво преку спроведување акции поврзани со МИП.
70 медиумски професионалци и претставници на саморегулаторните тела ќе ги унапредат знаењата за состојбата со саморегулацијата во нивните земји и во регионот на Западен Балкан и ќе се информираат за потребите и можностите за унапредување на етичките кодекси и стандардите/практиките за саморегулација.
15.000 млади луѓе ќе бидат вклучени и ќе учат за медиумска и информациска писменост преку интерактивни квизови, а најмалку 500 ќе бидат вклучени во активностите на националната коалиција за МИП.
21 учесник (млади активисти, младински работници, едукатори, новинари, млади политичари) ќе ја подобрат компетентноста за медиумска писменост и активизам, вклучувајќи теми како што се: слобода и интегритет на медиумите, политичка економија на медиумите, медиумска екологија, дигитално учество.
Овој текст е подготвен со финансиска поддршка од Европската Унија. Содржината на текстот е единствена одговорност на СЕЕНПМ и не мора да ги одразува ставовите на Европската Унија.
Македонскиот институт за медиуми го објавува конкурсот за новинарските награди „Никола Младенов 2022“. Ќе бидат доделени три годишни награди во следните категории:
Најдобра истражувачка сторија
Најиновативен новинарски производ
Најдобра репортерска фотографија
На конкурсот може да се пријават сите новинари и фоторепортери кои професионално работат во медиумите или соработуваат како фриленсери со нив.
Пријавените материјали треба да бидат објавени во текот на 2022 година во весник, на радио, на телевизија, на информативни интернет-портали или од новински агенции што се регистрирани и работат во нашата земја.
Еден автор или група автори може да аплицираат со најмногу 3 различни теми во првите две категории, а секоја тема може да вклучува повеќе поврзани текстови/прилози. Секој фоторепортер може да учествува со најмногу 3 фотографии, кои биле објавени во весник, на интернет-портал или новинска агенција.
Како и досега, пријавените материјали ќе ги разгледува комисија од релевантни претставници на медиумската и на јавната сфера.
Критериуми за избор
А. Наградата за најдобра истражувачка сторија ги поддржува и ги промовира сториите кои:
откриваат теми што се значајни за пошироката јавност, а се однесуваат на организиран криминал, корупција, злоупотреба на моќта и прекршување на човековите права;
демонстрираат темелно новинарско истражување, поткрепено со факти, докази и со изјави од повеќе релевантни извори и соговорници;
ја презентираат темата на разбирлив начин, преку оригинален новинарски стил на изразување;
настојуваат да иницираат институционално разрешување на незаконски дејства и на злоупотреби направени од поединци или институции;
се придржуваат до етичките и до професионалните стандарди.
Б. Наградата за најиновативен новинарски производ ги поттикнува и ги промовира новите форми на новинарско изразување, каде што на креативен и иновативен начин се употребени информациско-комуникациските технологии, со цел сториите да допрат до граѓаните, да ги едуцираат и да ги поттикнат да се ангажираат во решавање важни прашања од јавен интерес. Особено се охрабруваат новинарски производи што:
успешно вклучуваат мултимедијални формати и креативни начини на раскажување/изразување (на пример, известување со користење мобилен телефон, вклучување аудио и видеоформати во текстот и сл.);
користат нови начини на досег до публиката или до различни сегменти од публиката (до различни возрасни групи, маргинализирани групи итн.);
користат нови начини/апликации за интеракција и за вклучување на публиката во изработката на сториите;
се придржуваат до етичките и до професионалните стандарди.
В. Наградата за најдобра репортерска фотографија ги наградува и ги промовира професионалните фоторепортери кои:
пријавиле фотографии што се однесуваат на теми и на настани со новинарска тежина/значење што ја одбележале претходната (2022) година, објавени во медиуми што се регистрирани и работат во нашата земја;
демонстрираат исклучителна креативност и естетски израз;
не користеле техники на визуелна манипулација при фотографирањето, освен корекција на форматот (crop), корекција на светлина, боја и контраст (основни панел-алатки во Photoshop и LightRoom);
доставените фотографии да се во дигитален .jpg формат, со 300 dpi резолуција;
минималната резолуција на фотографијата да не е помала од 2.000 пиксели на подолгата страна;
содржат информации за метадата;
фотографијата мора да е авторско дело на пријавениот кандидат, а еден автор може да испрати најмногу до 3 фотографии.
На добитниците на наградите ќе им биде врачен сертификат и парична награда од 40.000 денари, поединечно.
Конкурсот е отворен до 1 март 2023.
Пријавите треба да се поднесуваат на novinarskinagradi@mim.org.mk со назнака: Пријава за новинарските награди „Никола Младенов 2022“.
Пријавата се состои од:
Пополнет формулар за соодветната категорија (достапни во прилог)
Фотографија (доколку се аплицира за Најдобра репортерска фотографија)
За дополнителни информации и прашања, контактирајте нѐ на: 3090 144 или преку е-пошта: novinarskinagradi@mim.org.mk
Преку стратешко управување со погрешни информации и квалитетно медиумско известување до поголема доверба во вакцините, беше фокусот на дискусијата во рамки на конференцијата што ја организираше МИМ, во партнерство со канцеларијата на УНИЦЕФ во Скопје, Министерството за здравство, и со поддршка од УСАИД.
Настанот го отвори министерот за здравство, Беким Сали, а во дискусиите учествуваа реномирани лекари, фармацевти, експерти за комуникации и новинари, кои се осврнаа на актуелната состојба и приоритети со цел подобрување на информираноста на граѓаните во врска со вакцините.
Во рамки на конференцијата беше презентирана предлог-стратегија за поставување систем за управување со погрешни информации во врска со Ковид 19 и редовната вакцинација на деца, што ќе ја имплементира Министерството за здравство, а е изработена низ процес на широки консултации со сите релевантни чинители, вклучувајќи ги здравствените институции, граѓанскиот сектор и медиумите.
Како образованиот систем и медиумите можат да придонесат во справувањето со стереотипите и предрасудите меѓу младите беше тема на панел-дискусијата „Преку медиумска писменост образуваме млади генерации без предрасуди и стереотипи“ што ја организираа Македонскиот институт за медиуми и ИРЕКС.
Наставници, новинари и активисти кои беа учесници на панелот споделија нивни искуства од работата со ученици, студенти и други групи млади кои се справуваат со стереотипи на најразлична основа, во реалноста и онлајн. Наставниците, професорите и граѓанските активисти зборуваа за механизмите во рамки на образовниот систем, додека новинарите дискутираа која е улогата на медиумите и на медиумската писменост во разобличувањето на овие феномени.
Повеќе студенти и ученици присутни на настанот ја истакнаа важноста на медиумската писменост за личниот и професионалниот развој на младите, што е особено значајно за новата медиумска реалност во која живееме, но и за создавање кохезија во мулитиетнички општества како нашето. Присутните панелисти и гости ја нагласија потребата од вклучување на медиумската писменост во формалното и во неформалното образование, како еден од начините за справување со овие негативни феномени.
Овој настан е дел од активностите на Проектот на УСАИД за медиумска писменост „Младите размислуваат“, а се организираше во рамки на Деновите на медиумска писменост 2022.
Потребна е стратешка комуникација на здравствените институции со јавноста и новинарите, подобра меѓуинституционална поврзаност и меѓусекторска соработка со цел да се подигне свесноста и информираноста за имунизација и за адресирање на дезинформациите. Неопходно е да се поттикне поголема вклученост на медиумите во едукативни активности за значењето на имунизацијата кај децата и кај општата популација и континуирано да се зајакнуваат капацитетите и информираноста на новинарите и на уредниците од оваа област. Ова се некои од препораките кои произлегоа од дискусијата во рамки на настанот „Справување со дезинформациите околу вакцинацијата – потреби и предизвици“, што го организираше Македонскиот институт за медиуми (МИМ) во партнерство со Канцеларијата на УНИЦЕФ во Скопје, а со финансиска поддршка од УСАИД.
Овој настан го означува почетокот на повеќе активности преку кои новинарите и претставниците на здравствените институции и други релевантни чинители треба да ја унапредат комуникацијата и да разменуваат искуства со цел зголемување на свесноста и мотивираноста на граѓаните за потребата од имунизација, како и за справување со дезинформациите од областа на здравството.
Активностите ќе траат до ноември 2022 година и во нив ќе бидат вклучени новинари од најрелевантните медиуми во земјава, како и претставници од Министерството за здравство, Националната комисија за имунизација, Комисијата за заразни болести, педијатри, експерти за вакцини и експерти за медиуми и комуникации.
Македонскиот институт за медиуми го објавува конкурсот за новинарските награди „Никола Младенов 2021“. Ќе бидат доделени три годишни награди во следните категории:
Најдобра истражувачка сторија
Најиновативен новинарски производ
Најдобра репортерска фотографија
На конкурсот може да се пријават сите новинари и фоторепортери кои професионално работат во медиумите или соработуваат како фриленсери со нив.
Пријавените материјали треба да бидат објавени во текот на 2021 година во весник, на радио, на телевизија, на информативни интернет-портали или од новински агенции што се регистрирани и работат во нашата земја.
Еден автор или група автори може да аплицираат со најмногу 3 различни теми во првите две категории, а секоја тема може да вклучува повеќе поврзани текстови/прилози. Секој фоторепортер може да учествува со најмногу 3 фотографии, кои биле објавени во весник, на интернет-портал или новинска агенција.
Како и досега, пријавените материјали ќе ги разгледува комисија од релевантни претставници на медиумската и на јавната сфера.
Критериуми за избор
А. Наградата за најдобра истражувачка сторија ги поддржува и ги промовира сториите кои:
откриваат теми што се значајни за пошироката јавност, а се однесуваат на злоупотреба на моќта и на прекршување на основните човекови права од институциите, на корупција и на организиран криминал;
демонстрираат темелно новинарско истражување, поткрепено со факти, докази и со изјави од повеќе релевантни извори и соговорници;
ја презентираат темата на разбирлив начин, преку оригинален новинарски стил на изразување;
настојуваат да иницираат институционално разрешување на незаконски дејства и на злоупотреби направени од поединци или институции;
се придржуваат до етичките и до професионалните стандарди.
Б. Наградата за најиновативен новинарски производ ги поттикнува и ги промовира новите форми на новинарско изразување, каде што на креативен и иновативен начин се употребени информациско-комуникациските технологии, со цел сториите да допрат до граѓаните, да ги едуцираат и да ги поттикнат да се ангажираат во решавање важни прашања од јавен интерес. Особено се охрабруваат новинарски производи што:
успешно вклучуваат мултимедијални формати и креативни начини на раскажување/изразување (на пример, известување со користење мобилен телефон, вклучување аудио и видеоформати во текстот и сл.);
користат нови начини на досег до публиката или до различни сегменти од публиката (до различни возрасни групи, маргинализирани групи итн.);
користат нови начини/апликации за интеракција и за вклучување на публиката во изработката на сториите;
се придржуваат до етичките и до професионалните стандарди.
В. Наградата за најдобра репортерска фотографија ги наградува и ги промовира професионалните фоторепортери кои:
пријавиле фотографии што се однесуваат на теми и на настани со новинарска тежина/значење што ја одбележале претходната (2021) година, објавени во медиуми што се регистрирани и работат во нашата земја;
демонстрираат исклучителна креативност и естетски израз;
не користеле техники на визуелна манипулација при фотографирањето, освен корекција на форматот (crop), корекција на светлина, боја и контраст (основни панел-алатки во Photoshop и LightRoom);
доставените фотографии да се во дигитален .jpg формат, со 300 dpi резолуција;
минималната резолуција на фотографијата да не е помала од 2.000 пиксели на подолгата страна;
содржат информации за метадата;
фотографијата мора да е авторско дело на пријавениот кандидат, а еден автор може да испрати најмногу до 3 фотографии.
На добитниците на наградите ќе им биде врачен сертификат и парична награда од 40.000 денари, поединечно.
Конкурсот е отворен до 7 март 2022.
Пријавите треба да се поднесуваат на novinarskinagradi@mim.org.mk со назнака: Пријава за новинарските награди „Никола Младенов 2021“.
Пријавата се состои од:
Пополнет формулар за соодветната категорија (достапни во прилог)
Фотографија (доколку се аплицира за Најдобра репортерска фотографија)
За дополнителни информации и прашања, контактирајте нѐ на: 3090 144 или преку е-пошта: novinarskinagradi@mim.org.mk